Commercial

Thursday, December 2, 2010

Fading railway

Salam

1. 28 Nov aritu ak pi kenduri Hidayah Salleh. Bdak klass ak masa darjah 6, 10 taun dlu. Tahniah & aku doakan ang bahagia dgn suami & keluarga. Sorang lg dah kawen. Kawan2 skolah menengah pon dah ramai gak yg kawen, especially yg served dlm military (army & navy). Ok la, dah keja, ada pendapatan & umah. Aris dah beli umah dah pon, orang kapal, duit bnyak huhu.

Hidayah & Faizal

2. Aku ni dok study lg. Rasa mcam lama sngat 4 tahun. Dulu ak rasa advance sngat sbb dah msuk degree dlm msa geng lain masih tercari2 arah. Skarang ni diorng lak yg dah stabil & ada hala tuju. Yg diploma dah grad & keja atau sambung degree. Balik cuti soalan femes yg aku dapat, "Ngaji lg?", "Brapa lama lg?" Rasa mcam lama sngat, aku xrasa tak la lama mana.haih

3. Ak ingat ak sorang sja yg rasa mcam ni. Bla duduk lepak2 dgn kwan2 lain pon ada perasaan yg sama gak. Mungkin simptom final year student kot huhu. Kena pikir masa depan lepas habes study. Sbb convocation cuma upacara yg officiate habes study, sbb habes study yb betul2 adalah lepas habes last final exam aku. Pasal kerja, life, family, keta, umah dan dunia yg penuh dgn hutang. Teringat ustad muda yg mengajar Kafa kt skolah ayah aku, "Hidup la ni xleh lari dr hutang".

4. Tp lagi parah kalo yg dah jejak final year ni pastu dah hilang mood nak study. Cikit lg weh nak abes, rugi wo. Mungkin bkan sbb akademik, sbb subject2 makin senang, bkan makin susah. Subject2 killer dah lama berlalu. TP mungkin sbb rasa cuak dgn masa depan yg tak jelas. Dah nmpak yg tak mau continue keja dlm course yg amek skarang kt universiti. Cam tu mcam rugi lak study 4 tahun susah payah.Kan?

5. Yg single lak mula rasa cam ketinggalan huhu. Tgok kawan2 len yg dah ada peneman diri. Bkan aku sja, geng2 lain pon rasa sama gak. Siap ada yg terkilan lg sbb lambat mengorak langkah. Akhirnya bunga tu jd milik orang huhu. Xpe taman bungakan luas haha.

6. Hmm ntah lah.

Ni la apa yg ak nmpak, mcam jalan yg makin menghilang, kabur, blur...

7. Kadang terlintas di hati camna nak hadapi masa dpan. Sbb aku ni pon teruk gak, nerd, skema, xda stail langsung, outdated, keta moto haram tak ambik tau, sosial pon tak pandai, xda hobi (sbb hobi aku dah hilang T_T), xda skill langsung, xda apa2 special ability, kaki bangku, leadership pon lemah, rambut lak makin kurang (padanmuka), tak tinggi mana, cam bdak skolah mengah, hmm...

Ni posting emo aku yg pertama (-_-", ni la akibat menulis dlm keadaan down, haish...

till then, assalamualaikum

1 comments:

Rabi'atul Roslan said...

hahahahaha... emo sorg diri ek? sabar... Insyaallah, akan ade sesuatu yg terbaik utk diri kita nnti.. cuma cepat and lmbat jer.. :)

Post a Comment