Commercial

Wednesday, September 15, 2010

Dah raya la weh

Kad Raya aku

Assalamualaikum

1.First nak ucapkan selamat hari raya & maaf zahir batin utk smua yg baca blog ni. Ni dah 7 Syawal baru nak ckap pasal raya haha ala busy nak beraya hehe.

2.Taun ni agak spesel compared to previous year. Selalunya aku stay kt umah sja. Kalo kluaq beraya pon aku pusing2 dlm tmn aku sja, smpai kul 1 sja. Thats it, pastu balik umah. Ada taun aku tak pusing tmn langsung sbb busy jd bentara (pelayan/penanggah) kt rumah sbb ramai pulak yg serbu rumah aku. Tetamu wajib confirm kwan2 skolah rendah & menengah aku. Tetamu wajib lain adalah "rakyat" ayah aku, ala budak2 skolah ayah aku la huhu mesti ramai & riuh punya. Hmm bdak skolah rendah la katakan.Aiyak.

Tetamu cilik : Anak murid ayah aku

3.Apa yg specialnya, aku agak kuat berjalan tahun ni. Ada sja kawan mai rumah ajak pi mana2, aku on sja. Xmai rumah jemput sendiri pon, ajak pakai sms, call ataupon FB pon aku on jugak haha. Ntah la, lapang sangat kot. Ada sja idea budak2 ni. Tp yg ajak pi jalan Penang tu aku malas ckit huhu. Hehe disebabkan kwan aku punya pasal, aku jejak jugak rumah cikgu aku yg aku segan/malu sgat nak msuk. Tu pon teman kawan. Fuhh cikgu ok sja, aku sja yg segan sgat. Ya la dah lama sgat tak mai rumah dia sejak SPM.

Apa yg hampa malu, aku pon tak paham (-_-"

4.Pasal raya ni, first day, destinasi last selalunya rumah ketua pengawas zaman skolah rendah aku, Syazana. Dah bertaun camtu. Last skali ramai2 akan jumpa gak kt rumah dia tuh. Dpt la kumpul walau tak ramai mana. Tak tau la mcamna kalo ramai dah keja & kawin nnti. Agak2 dpt tak kumpul camtu tgah hari first day raya. Waktu camni la yg ada nak tanya2 berita, nak gelak2, nak kutuk2, gossip2 hahaha.

Ni wajib datang, selalunya petang raya

Geng sekolah lama
From left : Fahmi (UM), Fuad (UniMAP), Mizan (UniKL), Paknyang (UniMAP)

5.Sian ayah aku sbb Aloq Staq bnyak jem hehe. Sejam lebih nak lepas jarak yg slalu hanya amek masa dlm 15 min. Sbb ayah aku anti sgat drive masuk KL. Hmm Kedah pon dah makin busy. Makin membangun. Jem tu tak lama lg akan jd sebahagian dr rutin harian di sebelah Utara.

6.Raya ke-3 camtu aku sempat ke Majlis Aidilfitri Mahasiswa Kedah bersama MB. Venue? fuh, Seri Mentalon!!! Kediaman rasmi Menteri Besaq Kedah. Selama ni tgok dr luaq pagaq sja & taun ni dpt jejak msuk dlm. Seri Mentalon agak meriah & terbuka kpd orang awam sejak Pakatan memerintah. Dlu Seri Mentalon agak exclusive & tertutup.


Seri Mentalon : YAB Dato' Ustaz Azizan sedang berucap

7.Agak excited kt majlis tu dgn harapan dpt jumpa Ustaz Azizan huhu. Majlis yg sepatutnya (dr pendapat aku) berkisar isu mahasiswa, universiti & negeri, tp lebih terlalu menjurus ke arah isu politik. Hmm boleh, tp rasanya tak kena masa & cara la. Xpala, haritu dpt gak kenal kawan baru.

Hehe bergaya sakan depan kediaman Menteri Besaq

Bersama kawan skolah rendah :
Syafiq, sorang blogger "Jebat Sang Perwira"

To all:
Selamat Hari Raya & Maaf Zahir Batin

p/s: tunggu jamuan raya campus lak hehe

till then, assalamualaikum

0 comments:

Post a Comment