Commercial

Sunday, June 6, 2010

Terkejut!!!

Salam

Seriously aku sangat terkejut bila dapat tau satu berita dr kwan skolah rendah aku (bdak UiTM) tym tgah chit chat dkt facebook. Alah umah selang 2-3 pintu pon sembang pakai FB (-_-". Ok its raining outside!! (alasan). First aku ingat kejadian tu baru sangat berlaku sbb mak ayah aku tak cakap2 apa bila aku balik aritu. So ak assume parent aku tak tau la. Aku tanya dia bila kejadian tu, dia tak cakap lak. Sebelum tu ak dah tgok status sorang lg classmate zaman skola rendah (bdak UM), dia post yg dia terkilan atas kejadian tu. Dia post yg dia pon baru dapat tau. Bdak UM ni pon tak cakap siapa & bila kejadian tu. So aku assume tu pasal orang lain, sampai la aku dapat tau dr bdak UiTM td tu. Selepas tanya2 & siasat2 benda tu dah jd dah 3 bulan lepas!. Ya Allah, betapa aku ketinggalan, atau berita kejadian tu sja disenyapkan...atas sbb tertentu...hmm xpe, biarlah, aku tau kenapa.

Aku tanya mak aku, sbb ayah aku keluar. Mak aku tambah lagi fakta yg mengejutkan. Memang terkejut gila dan memang aku tak sangka.Tiga bulan lepas, Mohd Afdal Rosli (nickname dia Mat), dia ni classmate & schoolmate aku masa skolah rendah telah kembali ke rahmatullah disebabkan kemalangan. Apa yg buat aku terkejut adalah kematian Mat, sbb umah dia pon tak jauh dr umah aku & aku tak dibagitau pasal tu & waktu tu aku tgah intra dkt Bangi dan maybe parent aku lupa nk bgtau. 2nd: aku ingat Mat sja, tp mak aku cakap Ijat pon sekali jugak. Fakta baru yg tambah mengejutkan adalah Mat dah kawen & skarang dah ada anak sorang!. Bila taun Mat ni kawen?

Pening, terkejut & keliru. Knapa aku tak tau smua ni? Memang la aku tak berapa rapat, tp Mat tu penah duduk sebelah aku tym lab science kt skolah menengah. Hmm mungkin sbb aku jarang balik kot, pastu maybe Mat pon dah pindah lain sbb dah ada family. Tp kenapa suma kawan2 aku yg len pon snyap cam tak tau apa2? Hairan...tym sembang2 ramai2 aritu xdak lak kuar berita pasal Mat ni dah kawen ka, dah pindah ka, tup2 dah xda!?


Afdal Rosli
(1988-2010)

Al-fatihah

................................................................................

till then

assalamualaikum

0 comments:

Post a Comment