Commercial

Saturday, February 18, 2012

Lagu dan Zaman

السلام عليکم 

1. Lagu sedap atau tidak akan lekat dlm ingatan, especially lagu favorite lah. Tapi kadang-kadang kita tak minat pun lagu tu, tp sbb dah selalu dengar, minat tu bukan, tp dah jd selesa dgn lagu tu.

2. Bagi aku, lagu bukan sekadar hiburan tp penanda masa yg akan buat kita teringat & trkenangkan sesuatu bila kita dgar lagu-lagu trtentu.

3. So ni list lagu yg bagi aku secara personal, mark zaman-zaman trtentu dalam hidup aku.

i.Westlife - When you looking like that : wakil zaman sekolah menengah rendah (F1-F3)

ii.Avril Lavigne - Skater Boy : teringat zaman sekolah menengah atas (F4-F5)

 iii.Meet Uncle Hussain - Lagu Untukmu : ni zaman first year (2007), trkenang hostel/kolej kediaman universiti kt Bangsar (Jlan Pantai Indah)

iv: Maher Zain - Insha Allah : ni represent waktu praktikal (2010) & lagu-lagu Maher Zain mewarnai final year aku (2011)





4. Itu aku lah, korang xtaulah huhu mesti ada satu-dua lagu yg bila trdengar akan buat teringatkan sesuatu.

Sekian untuk halwa telinga kali ni
till then, assalamualaikum 
-Duke of Black Antz-

0 comments:

Post a Comment